- 【DANCE BOX Resident Program 2014】参加者決定・Artist information
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募集しておりましたDANCE BOX Resident Program 2014の参加アーティストが
■「アイザック・イマニュエル(Isak Immanuel)」 (80日間のレジデンス・プログラム)
■「リム・ハウ・ニェン(Lim How Ngean)」 (30日間のレジデンス・プログラム)
に決定いたしました。沢山のご応募をありがとうございます。各企画の詳細については順次公開予定です。 - 【80日間のレジデンス・プログラム】 アイザック・イマニュエル(Isak Immanuel)
■プログラム概要
対象:アーティスト
日程:10月1日 来日予定 ・
アーティストは、ダンサーや振付家に限らない。プログラム・コンセプトによる。
※最終的なレジデンスの成果発表は、レクチャー、インスタレーションや映像を用いるなどの展示形式、パフォーマンスのいずれかでの実施。神戸と舞鶴の2カ所での実施。
■プロフィール
アイザック・イマニュエル(Isak Immanuel)
様々な分野で活動するアーティスト、振付家、ダンサー。日常的な場所や、劇場、ギャラリー、または写真を通して作品を発表している。場所に対する、ローカルかつグローバルな問題に取り組むプラットフォームとして「タブロー・ステーションズ」を立ち上げる (2004年フロアー・オブ・スカイブロジェクトより始動)。近年では、インド、バンガロールのアタカラリ・ビエンナーレ、ベルリンのドック11、秋吉台国際芸術村、STスポット、日米友好基金のフェローアーティスト、全米芸術基金、台北国際芸術村、台湾花蓮国際アーティストワークショップ、イタリアのファブリカ・エウローパ、現代アート美術館(MADRE)、チェコのCESTA (カルチャー・エクスチェンジ・ステーション・イン・タホール)、サンフランシスコ・ベイエリアのニュー・ラングトン・アーツ、カウンター・パルス、ジェラッシーなどで作品を発表している。
Isak Immanuel is an interdisciplinary artist, choreographer, and dancer making work within quotidian spaces, theaters, galleries, and for camera. As a platform to engage local and global questions of place, he founded Tableau Stations (initiated with the project Floor of Sky in 2004). Recent work was at the Attakkalari India Biennial in Bangalore, Dock 11 in Berlin, Akiyoshidai International Art Village, ST Spot, and as an Artist Fellow in Japan supported by the Japan-US Friendship Commission and the National Endowment for the Arts, at the Taipei Artists Village and the Hualien International Artists Workshop in Taiwan, Museo d’Arte Contemporanea (MADRE) and Fabrica Europa in Italy, CESTA (Cultural Exchange Station Tabor Arts) in the Czech Republic, and at New Langton Arts, CounterPULSE, and Djerassi, in the San Francisco Bay Area.
- 【30日間のレジデンス・プログラム】 リム・ハウ・ニェン(Lim How Ngean)
■プログラム概要
対象:キュレーター、制作者、照明や音響のデザイナー、舞台美術家、研究者、等
日程:11月16日来日予定
※最終的なレジデンスの成果発表は、レクチャー、インスタレーションや映像を用いるなどの展示形式、パフォーマンスのいずれかを期待する。神戸と舞鶴の2カ所での実施予定。
■プロフィール
リム・ハウ・ニェン(Lim How Ngean)
20年以上に渡りパフォーミングアーツに深く関わる。シンガポール、マレーシアにおいて、オン・ケンセンや後期のクリシェン・ジットの作品にパフォーマーとして出演。ダンスと演劇のレビュー記事を通し、マレーシアのアート・ジャーナリズムに貢献する。2009年、アジア欧州財団(ASEF)のダンス交流プログラム「Ponte to Point」にドラマトゥルグー/ドキュメンタリー作家として招聘される。また、シンガポールアーツフェスティバルや、シンガポールエスプラネードアーツセンターでダンス作品の芸術顧問を務める。シンガポールのダニエル・コック、Joavien Ng、クイック・スウェ・ブン、ミン・プーン、タイのピチェ・クランチェンなど、高く評価されている振付家と共に活動する。また、プノンペンを拠点に活動するアムリタ・パフォーミング・アーツグループのドラマトゥルグーも務めている。シンガポール国立大学で「振付における近代性:東南アジアの身振り、流動性、コンテンポラリーダンス」をテーマとした博士過程を終了した。現在マレーシア、クアラルンプールを拠点としている。
How Ngean has been actively involved in the performing arts for more than 20 years. He has been a performer in various productions in Singapore and Malaysia acting for Ong Keng Sen and the late Krishen Jit. He has contributed to arts journalism in Malaysia with dance and theatre reviews and features. In 2009, he was invited by the Asia Europe Foundation (ASEF) to be a dramaturge/documentarian for the dance exchange Pointe to Point. How Ngean has also dramaturged dance performances for the Singapore Arts Festival and the Singapore Esplanade Arts Centre, and has worked with critically acclaimed choreographers Daniel Kok, Joavien Ng, Kuik Swee Boon and Ming Poon in Singapore, and Pichet Klunchun in Thailand. He also dramaturgs for Phnom Penh-based Amrita Performing Arts Group. How Ngean has just passed his PhD from the National University of Singapore, with the title of his thesis being Choreographic Modernities: Movement, Mobility and Contemporary Dance from Southeast Asia. He is currently based in Kuala Lumpur, Malaysia. - 【infomation】
NPO DANCE BOX
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